reklama

Moje pamätné futbalové zápasy: MŠK Žilina - Chelsea FC

Mal som len 10 rokov. Bol som na prázdninách u babky na východe našej republiky, keď hrala Žilina 2.predkolo Ligy Majstrov proti Maccabi Tel Aviv. Pravdu povediac, Žilina ma vtedy vôbec nezaujímala. Sledoval som ten dvojzápas len kvôli tomu, aby som vedel ako uspejú. Na moje prekvapenie postúpili, keď dali gól 3 minúty pred koncom. Pár dní na to sa konal žreb 3.predkola. V novinách som sa dozvedel, že Žiline prisúdil môj obľúbený tím - Chelsea.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Hneď som teda zavolal ocinovi, či by sme na ten zápas nemohli ísť. Povedal mi, že to bude ťažké. Zohnať lístok na futbal v tých časoch nebolo vôbec ľahké. Neboli totiž rozbehnuté internetové predpredaje tak ako je to dnes. Ako som predpokladal, lístok sa nám nepodarilo zohnať. Ocino mi však sľúbil, že tam pôjdeme aj tak...

Sľub dodržal. 13.8.2003 sme sa zo Spišskej Novej Vsi, kam po mňa ku babke prišiel, pohli zhruba o desiatej. Do Žiliny sme prišli poobede. Nevedel som, čo chce spraviť tak som len potichu šiel za ním. Pri štadióne už postávali ľudia, v každej blízkej krčme sa pilo. Naokolo bolo plno Angličanov, ktorí robili hluk. Prví ľudia, pri ktorích sa oco zastavil boli nenápadní. Niečo sa ich spýtal. Dobre som nerozumel, rozprávali potichu. Ďalšiu vetu som už počul. Chlapík sa spýtal: "Koľko lístkov chcete?", otec odpovedal: "Dva." Jeden lístok stál 700 Sk, dva sa mu podarilo kúpiť za 2000. Perfektné... Mal som v rukách lístok na východnú tribúnu, sektor B, 11.rad, 31.sedadlo. Nemohol som tomu uveriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pol hodinu pred výkopom sme sa pobrali na naše miesta. Na naše prekvapenie sme sa ocitli hneď vedľa plotu, ktorý oddeľoval Slovákov od Angličanov! Presne si pamätám na otcovu reakciu: "No zbohom!"... Nebol tým zrovna nadšený. Lepší pocit ako vtedy som ešte hádam nezažil. Ako vtedajší fanúšik Chelsea som si nemohol nič lepšie priať. Zo srdca som nenávidel Žilinu. Ocitol som sa hneď vedľa jej skalných. Pred zápasom som počul v médiách správu, že ich chcelo prísť na Slovensko 10 000. Len pre porovnanie, štadión v Žiline mal vtedy kapacitu 7 500 miest. :) Na zamyslenie...

Celých 90 minút som si mohol vychutnávať ten "anglický rev" rowdies, keď je ich mužstvo v šanci. Chelsea vyhrala 0:2. Zápas je už dávno len minulosťou, no vo mne ostanú do konca života spomienky zo zápasu, ktorý bol dlho mojim snom.

Branislav Račko

Branislav Račko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor je študentom žurnalistiky na Katolíckej univerzite v Ružomberku a fotoreportérom tlačovej agentúry SITA Zoznam autorových rubrík:  ŠportNázoryO fanúšikochOsobnéFotografie

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu